______________________________________________________________________________________________________

Muhosten sukuseura ry. Toukokuu 2022

Ohjelma kesätapaamisesta 16.7.2022

Hyvät sukuseuramme HaminaTattoo 16.7.2022 kesätapaamiseen varanneet ja maksaneet jäsenet.

1. Aloitamme päivän kokoontumisella Haminan Teatterin/ Elokuvateatterin kahviossa,
Isoympyränkatu 30 kello 12.00. Kokoontumispaikka on kävelymatkan päässä marssishown
esityspaikasta Hamina Bastionista. Jaamme kahviossa liput Bastioniin ja samalla nautimme kahvit
ja jotain suolaista tms. Ilmoittakaa ruoka-aineallergiat.

2. Kävelemme porukalla Hamina Bastioniin, Raatihuoneenkatu 12, jossa saamme eläytyä
sotilasmusiikkifestivaalin marssishown tunnelmaan. Esitys alkaa kello 14.00 ja arvioitu kesto on
kaksi tuntia. Esityksessä ei ole väliaikaa. Bastioni on ulkotila, jossa on telttakatos, eli pukeutukaa
sään mukaan. Istumapaikkoja on noin 3000.

3. Marssishown loputtua kävelemme Lounashuone Kerholle, Kadettikoulunkatu 3. Ravintola
toimii Haminan Varuskuntakerhon historiallisessa miljöössä 1863 valmistuneessa rakennuksessa.
(2000-luvulla Haminan Upseerikerho muuttui Haminan Varuskuntakerhoksi). Meidän porukalle on
varattu omakustanteinen ruokailumahdollisuus marssishown päätyttyä Kerhollle ja pyydän vielä
kertomaan, osallistutteko ruokailuun, jotta voin vahvistaa paikkatarpeen. Haminassa on tattoon
aikaan paljon väkeä ja Kerho toivoo, että kaikki paikat saadaan täyteen.

Vahvista ruokailu: Eila Muhonen, sähköposti: eila.koti@gmail.com tai tekstiviestillä 040 595 6655.

4. Haminan kirjastossa Kaspersalissa, os. Rautatienkatu 8, on esillä Oiva Toikan (1931 – 2019)

lasilintukokoelma, joka sisältää 606 taidelasilintua. Haminalainen eläkkeellä oleva
yrittäjäpariskunta keräsi harrastuksenaan kokoelman. He halusivat lahjoittaa kokoelman
kaupungille niin, että se tulee kokonaisuutena avoimesti yleisön nähtäville.

5. Haminassa on myös mm. Tove Jansson ja meri aiheinen taidenäyttely Raatihuoneella ja
muotitaiteilija Jukka Rintalan suunnittelemien juhlapukujen näyttely Aladinin
kaupunkipalatsissa Raatihuoneentorilla.

Lisäinfoa tapahtumista löytyy mm. hamina.fi, haminatattoo.fi ja visithamina.fi
Tulkaa Haminaan hyvissä ajoin. Parkkipaikan löytämisessäkin saattaa mennä aikaa.
Hyvää alkavaa kesää ja kesätapaamisen odotusta!

Muhosten sukuseura ry
Hallitus

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Kesäretki 2012 Savonlinnassa

Sukuseuran kesäretki ja tapaaminen järjestettiin Savonlinnassa keskiviikkona 18.7.2012 teemalla ”Joel Lehtosen jalanjäljillä”. Mukaan tuli 33 seuran jäsentä. Kokoonnuimme klo 11.00 Joel Lehtosen patsaalle Puistokadun päähän, josta alkoi opastettu kiertomatka Kososen retkibussilla. Oppaanamme oli yhdistyksemme sihteeri, FM Jaana Muhonen. Kierros ulottui aluksi Pihlajaniemen Vuohimäkeen, entisen Säämingin pappilaan, n. 7 km keskustasta. Siellä Lehtonen eli huutolaisena lapsuuttaan. Huutolaiseksi Joel oli lapsena myyty Savonlinnassa sijaitsevalla Säämingin kunnantalolla, jonne seuraavaksi suuntasimme matkamme. Samaisella kunnantalolla Joel aloitti sittemmin myös kansakoulun käynnin ollen viikot kortteeria kaupungissa ja pyhänseudut Säämingin pappilassa. Ohitimme myös kaupungintalon, jonka yhteydessä Lehtosen käymä Savonlinnan Lyseo oli toiminut. Matka jatkui Haukiniemeen. Kävelimme Lehtosen synnyinkodin pihamaalle. Palasimme Savonlinnaan päin ja päädyimme Putkinotkoon. Siellä katsomme Savonlinnan Teatterin mainion kesäteatteriesityksen ”Talkootanssit” ja tutustumme Joel Lehtosen seuran ylläpitämään Putkinotkon miljööseen. Takaisin kaupungin keskustassa olemme noin klo 17. Olimme hyvin tyytyväisiä erinomaisesti järjestettyyn ja onnistuneeseen retkeen, jota sadesääkään ei kyennyt lannistamaan.Erityisen suuret kiitokset retken järjestelyistä vastanneille seuramme aktiivijäsenille!